Wednesday 13 February 2013

welc0me baby 2013

Assalamualaikum..

hiii bertemu kembali!! cewahhh macam rancangan masak2 plak kat tv kan3...telah sekian lama blog ni berhabuk..huhhh x da masa sangat2 la nak update sekarang ni..ngan laptop rosak! streamyx kena potong muahahaha acaner tu?? cuba bagitau sat! haha..ni pon update kat ofis, nasib keja x banyak sangat,boleh lah luang sikit masa nak update..

alkisahnya entry ni dah sebulan lebih kot ada dalam draff gila la punya lama kan?? nampak sangat pemalas!! haha..entry kali ni nak cita pasal baby..bukan baby saya! sebab saya x kawen lg ok..tiba2 ada baby sendiri mau x gila jadi mariam kot! zaman sekarang x da mariam2 dah okeh...mariam tu zaman nabi ja ada...itu pon dulu2 kala..sekarang x ada okeh! hehe

syukur alhamdulillah, bertambah lagi bilangan ahli keluarga kami syukur sangat..n tahniah pada akak saya selamat lahirkan baby comel ni ke dunia, sangat terharu..





rasa macam cepat sangat masa berlalu..rasa nya macam diorang ni baru je kawen tgk2 dah ade baby hehehe..diorang di nikahkan pada 10 mac 2012 dan  dikahwin kan pada 11 mac 2012..n haritu pada 22/01/2013 lahirlah seorang baby yang sangat3 c0mel ke dunia ni..alhamdulilllah gambar kat atas tu masa diorang kawen n gambar bawah masa diorang akad nikah kat masjid kampung keladi,kulim

seronok sangat bila rumah kita ada baby kan? main2 ngan dia dukung2 wahhhh sangat best!! huhh..tapi saya sedih sebab diorg tinggal jauh, rasa nya hari raya nanti baru balik kot haha..alhamdulillah saya tumpang gembira n terharu!





tanggal 22/01/2013 jam 12.45am x salah la kan,ingat2 lupa muahahahah...lahirlah seorang baby yang sangatttttt comey! muka mirip papa dia, comey sangat!! gerammm umur masa ni baru 1 hari..rambut sangat lebat...akak saya cakap, masa dia ngandung dia amalkan minum minyak kelapa dara..sebab tu rambut baby lebat sangat, kulit baby gebu..



pic kanan tu masa baby dalam perut mama dia rasanya 8bulan kot ternganga mulut! hehe cer tengok pic kiri tu masa tu umur dia 18 hari x salah la, pas kenyang minum susu tido sampai ternganga mulut.. heshhhh memang dari dalam perut suka nganga mulut ye?? alololo comey sangat...aunty geram nih!! mau cubit2 je pipi awak tau...


dia ni manja sangat tau x suke tido kat bawah! dia suke tido dalam pelukan orang...bile letak atas katil kompem dia akan merengek2 pastu nagis..bila angkat dia diam n terus tido balik...boleh plak macam tu..hehe tapi masa ni dia betul2 nyenyak kot tido, letak pelan2 kat bawah dia tido lama gak dalam keadaan macam ni... nampak sangat dia selesa...xpe2 tido ye,jgn nagis sudah..





haii uolssss nama saya Dahlea Nurel Adra...saya dah ada mykid...hehe..kamu jgan lupa diri ye dahlea,dah jadi orang kl  selalu2 lah balik kampung eh jumpa aunty2 awak ni..:)
muka ada senyum :) comey je awak ni kan3..syg awak..


dalam kegembiraan pasti ada kesedihan kan...akak saya lahirkan baby dahlea 1 ari lebih dari hari  kematian nenek tercinta..nenek meninggal pada 21/01/2013 n akak saya pulak masa tu dah ada dlm labour room..tp alhamdulillah semuanya selamat nenek pon dah selamat dikebumikan n akak pon dah selamat melahirkan..

AL-FATIHAH untuk nenek tersayang..:(

pendek je entry kali ni k...ok2 next time kita story kisah lain plak k..tungguuu


TQ sudi baca :)

No comments:

Post a Comment